Referenser

Här är lite bilder från tidigare guidningar.

Ett ärorikt uppdrag att guida kronprinsessan
Kronprinsessan Victoria och Eva Åkerstedt bland Sankt Pers Nycklar
Men även ärorikt att guida geologer från hela Sverige
…och under en guidad vandring i Mörbylånga köping under “Mat i Världsarvet”-dagarna 2019
… och tyska turister

Här har jag klippt från BioFotos hemsida på nätet:

Biofoto Väst till Öland

Postat 28 maj, 2018 av Jan Olof Lantz

Torsdag 17 maj: Så kom vi då iväg till Öland. 9 medlemmar från Biofoto Väst åkte i olika bilar och plockade upp vissa medlemmar på vägen. Vi körde ner till Kastlösa, nedanför Mörbylånga. Boendet var på Allégården där vi även åt frukost och middag varje dag. Efter middagen samlades vi i ett allrum och tittade på medhavda bilder samt diskuterade dessa.

Fredag 18 maj: Samling efter frukosten kl. 09.00 för att bli guidad av Eva Åkerstedt, mycket kunnig och trevlig professionell guide inom geologi och växter. Vi besökte naturreservatet Lilla Dalby, där Eva kände till varenda växt som vi frågade om!

Därefter åkte vi till Bejers hamn för att se om det fanns några vadare. Det blåste starkt där, och vi hade Ölandsbron i fonden. Bl.a. såg vi några gravänder, skärfläckor, strandpipare, rödbenor, gäss och tofsvipor. Men det var garanterat myggfritt i vinden! På kvällen hade vi sedvanlig bildvisning igen